56,1% done

!















Heia!!


Mul pole mingit hullu storytime teile kirjutada siia, aga updaten jällegi niisama. Toon välja veidi huvitavamaid seike minu nüüdseks rutiiniks kujunenud asjadest ja räägin veidi, kuidas möödusid minu jõulud ja uusaasta. Minu elukene siin tiksub samamoodi, nagu ta on alati teinud, lihtsalt ma saan 2 korda rohkem magada ja mul on aega iseendale, tegeleda asjadega, mis mulle tegelikult meeldivad ja õppida juurde asju, mis mind tegelikult huvitavad.


Aga some overall facts now, need pole loogilises järjekorras ja ma ei oska neid ühtsesse teksti ka siduda, peate sellega leppima:


Muusikakursusel me kuulame meloodiat/loeme noodikirja,
Geograafias me enamasti vaatame pilte/vahel loeme tekste,
Saksa keeles siiani oleme ainult raamatu tseene lugenud ja kõik rida-realt läbi vaadanud,
Mis mu point on => 
Me räägime kuuldust/nähtust kogu topelttunni, arutleme kõik koos ja kirjutame lõpuks kirjaliku analüüsi. *Väike näide: saksa keeles töötame hetkel Faustiga ja meile anti mustvalge pilt Faustist tema töötoas ja me pidime siis selle pildi üle arutlema,  Fausti tundeid seletama ja analüüsima. (Toas põleb tuli, aga aknas on pimedus, tuba on väike ja mattub raamatute alla, ehk Faust tunneb end oma toas kaitstuna, välismaailm on tema jaoks ebameeldiv, tõime võrdlusi Jumala ja põrguga) 
Ma pole midagi sellist varem teinud ja see tundub nii lahe, et selliseid asju võib väikesest asjast välja lugeda ja õpilastel on piisavalt palju mõtteid ja argumente, et kuni 2 tundi ühest samast pildist/tekstist õpetajaga rääkida. *Väike näide 2.- Muusikakursusel me kuulame mingi muusikapala 2 korda läbi, võtame selle nooditeksti ette ja analüüsime kõike alates noodikirjast, helistikust ja motiividest kuni autori taustaloo ja selle ajastu ajalooni välja. Ja nii iga tund.

Ma usun, et enamik teavad, et ma elan täiesti maal, nii et kui ma hommikul esimest koolibussi ootan, siis me seisame lihtsalt kottpimeduses autotee ääres, tänavavalgustust pole, mingisugust valgusreostust pole (also sakslased miskipärast ei tea, mis asi on helkur ja keegi ei kanna seda) 

Nad viitavad väga palju ja väga hästi (ridadele, taktidele)

Nad argumenteerivad ja väitlevad IGAS tunnis, mina seda ei oska/ei jaksa, sellist asja Eesti koolides näha ei ole

Enamik autosid sõidavad päeval tuledeta, liiklus on kaootilisem kui Eestis

Kui mul geograafia ära jäi, läksin sõbrannadega filosoofiasse (see on normaalne kuhugi mujale tundi minna, kui sul vaba on) ja see oli üks kõige huvitavamaid tunde minu jaoks. Ja õpilased oleks 200% enda väitlemisele juurde pannud, kui see ei oleks olnud 8-9 tund, aga sellegipoolest arutelud olid põhjalikud ja arvamusi oli igast vaatenurgast

Kartulipuder õunamoosi ja praetud sibulaga - see maitseb üllatavalt hästi

Tubakaautomaadid tänavatel

Minu kursustel käib 19-aastane tüdruk, kellel on see aasta 14. kooliaasta (ja mina olen 17 ja see on minu 10. aasta koolis)

Iga hommik on kuttidel mingisugune käehoidmine/pigistus üksteise 
tervitamiseks, mis kestaks eestlaste jaoks liiga kaua (3-4 sekundit)

Jõuludest veidi pikemalt - minu vahetuspere enamike liikmete sünnipäevad on kõik jõulude ajal ehk ma jooksin kogu vaheaja ringi ja olin kogu aeg äärmiselt väsinud. 23. detsembril oli mu hostemal sünnipäev ja me grillisime õues, sõime Bratwurste ja Brötcheneid, jõime kuuma šokolaadi, glögi ja hõõgveini. Päeva jooksul käis siit läbi kuni 50 inimest ja kui väljas pimedaks läks, ma sain kõikide lastega tuppa mängima minna. Kui kõik lahkunud olid, istusime vanemate ja nende hea sõbra Kikiga köögilaua taha ja mängisime paar tundi Activitit (sõnaseletusmäng nagu Alias). 24.dets tulid meile vanavanemad külla, me sõime kõik koos lõunat ja siis algas suur kingituste avamine. (90% kõikidest kinkidest kuuse all olid minu kahele hostõele, see kogus oli meeletu). 25. oli minu hostisa venna sünnipäev, selle puhul käisime tema juures kohvil ja koogil. Pärast seda oli mul kaks päeva ainult magamist, ma olin täiesti läbi.

Aastavahetuseks ma sõitsin Chemnitzi, Saksamaa teise otsa, Triinu juurde (samuti Eesti vahetusõpilane). Sõitsin 30.detsembril ligi 8.5 tundi rongidega. Uusaasta vastuvõtt möödus rahulikult koos pere ja kohalikega karaoket lauldes, enne mu ärasõitu käisime ka Tšehhi piirilt läbi, mägedes, ainult selleks, et lund näha. Vaatepilt oli imeilus, jalutasime kogu päeva! (Also perepoeg oli suutnud meile hommikusöögi kõrvale Skyplusi raadio välja kruttida, ta oli eelmine aasta Eestis vahetusaastal, ju siis teadis, mida teeb/otsib)

Mina ei ole see aasta lund näinud ja ma olen niinii kade, et Eestis nii ilus ilm on, eestlased, ärge palun virisege, lumi ja külm ilm on kordades parem kui 1-4 kraadi ja vihm.

Lõpetuseks tooksin võrdluse, et kui Eestis on leib ja šokolaad, siis Saksamaal on sai ja kummikommid.

Järgmine update peaks ilmuma märtsi keskel, kui mul keskaastseminar Dresdenis läbi on :)

Hanna xoxo




























Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1 kuu ja kojusõit

Funfacts through my 3 months

Aasta alguse seminar ehk OWO