Funfacts through my 3 months

Ma olen nüüd natuke aega siin olnud ja mõned asjad ikka veel üllatavad. See postitus ei ole nagu mu eelmised, mul on tekkinud rutiin ja midagi extraordinary pole toimunud. Minuga on kõik hästi ja sujub, ei kahetse iial, et vahetusõpilaseks tulin ja õudne, juba 8 kuu pärast peab koju tulema.
Aga asja kallale: (btw need punktid ei ole loogilises järjekorras, lihtsalt nii, kuidas mõte liikus)

  • Enamik õpilastest kasutavad kirjutamiseks sulepead
  • Kõigil on liiga suured pinalid, kõigega...
  • Iga aine käib eraldi mappi, eraldi vihikuid ei ole (mul on 11 mappi ja 1 ruuduline/1 jooneline A4 aukudega vihik, kust ma pabereid rebin)
  • Või siis sa käid ühe mapiga ringi, mis on nii umbestäpselt 800 lehekülge suur (lisan alla ühe pildi)
  • Enamikke arvestusi ma kaasa tegema ei pea, füüsika töö suutsin 60% ulatuses ära tõlkida, rääkimata lahenduste kirjutamisest. Õpetaja ainult naeris ja pani hindeks "at least you tried". Saksa keele õpetaja kiitis mind, kuigi kirjutasin kogu analüüsi inglise keeles. Õppimisega on huvitav xd
  • Nägin kolmerattalist raketikujulist autot, tulevik?!
  • Kool on enamasti väga puhas, aga ühe ilusa neljapäeva lõpul vaatasid mulle naistevetsust vastu seebiga kaetud peeglid ja põrand oli ühtlase paberikihi all...
  • Nad segavad õlu Spritega... eh?
  • Vaatasime bioloogias Simpsoneid, kohutav on sellist klassikat peale loetud saksa keeles kuulda, rikub feelingu ära
  • Kuigi nende enda saksa saated sisaldavad 5% ulatuses ingliskeelset sõnavara
  • Tunnitöö ja kodused tööd on AINULT analüüsimine... Sellega on mul raskusi (niru keeleoskus)
  • Igas muusika tunnis me analüüsime me 2 tunni jooksul 3 laulu meloodiat ja sõnu, ja seda nii põhjalikult, et minu muusikateadmised hakkama saamiseks on nullilähedased
  • Minu õppetöö koosneb 1% Eesti kohta presentatsioonide tegemisest ja 79% tunnis teesklemisest, et ma aru saan ja 20% tegelikult ka aru saamisest
  • Ütleks, et 15% tundidest on kogu aeg cancelled. Neil on telekatel tabelid tänastest ja homsetest tühistatud tundidest
  • Ülilahedad kursused (pedagoogika, filosoofia, psühholoogia etc) + spordikursuse programmi saab 4 valiku vahel valida (ma võtsin võrkpall ja kergejõustik)
  • Kohustuslikud arvestused on ainult sinu valitud ainetes (neid peab vist 3 olema + saksa keel), ülejäänutes tundides loeb tunnitöö ja aktiivsus vastamisel
  • Õpilaste - õpetajate läbisaamine on väga hea, ollakse ausad
  • Pärast arvestustöid toimuvad tagasiside tunnid, kus klass annab tagasisidet tööle (ajapiirang, raskusaste, ülesannete sisu ja arusaadavus). Töö tulemustest ei räägita, ainult individuaalselt, kui õpilasel on küsimus.
  • Õpilased käivad ülesannetega klassi ees nii, et nende vihik/tööleht projekteeritakse seinale
  • Tublimatel õpilastel on lauale kaasa võetud õpikuhoidjad
  • Popimaid nimesid: M - Max, Moritz, Malin, Leandra, Linus. N - Sina, Lea, Lena, Lara
  • Ollakse väga tolerantsed iga rassi ja seksuaalsuse suhtes, tore vaheldus
  • Mu kõrvalmajades on hobuseid, lambaid, veiseid, kanu, jäneseid - jah, ma elan maal
  • Eestis harjunud kõige lühem olema.. Siin olen nii trennis kui koolis üks pikim neiudest (enamasti ka noorim)
  • 20 11.klassi sakslast suudavad rohkem lärmi teha kui 30 6.klassi eestlast
  • Kui sul on vabatund, siis sa võid lihtsalt sõbra tundi minna, see on normaalne ja ei häiri kedagi
  • Osadele õpetajatele on täiesti okei, kui 4-ses pingis istub 5 inimest
  • Toimus üks huvitav vahejuhtum, kus ma bioloogia arvestust ei kirjutanud ja mul oli 2 vabatundi. Nende tundide ajal tuli kooli aatriumisse (kus me sõpradega istusime) minu saksa keele õpetaja koos väikese batuudi ja palliga. Ta kutsus suured gümnaasiumi batuudivõrkpalli mängima ja kui mõni väike mängu palus, ta ei lubanud ja viskas mõne offensive nalja
  • Iga suur vahetund müüakse aatriumis värskelt küpsetatud vahvleid. Terve kool on vahvlilõhna täis 
  • Söök - enamasti söövad töödeldud/külmutatud toitu, kõik õunad poes on pritsitud, süüakse kartulikrokette mitte päris kartuleid ja kalapulki, mitte päris kala. Enamikes poodides ei olegi värske kala-/lihaletti
  • Kui palju Brötchene saab olemas olla?! Nisukukkel on nisukukkel, aga seda on 50 erinevat sorti?¿
  • Hommikul on külm, päeval palav, temepratuur kõigub meeletult
  • Vajadust internetile ei ole, presentatsioone ei nõuta arvutis, vaid paberil
  • Sakslases ei ole nii hullud nutisõltlased kui meie
  • Mul läheb keelega üllatavalt hästi
  • Ma söön väga palju šokolaadi ja ka võimalusel magan väga palju
  • Ma igatsen eesti maiustusi ja poodi kodu kõrval
  • Mõnus maius oli minu perele liiga magus, neil pole musta leiba ja neile ei maitsenud mu kiluvõileivad (ilmselt sellepärast, et tegu oli reaalse kalaga) ja nad ei saa aru, kuidas ma suudan nii palju šokolaadi süüa ja ma ei mõista, kuidas nad suudavad nii palju saia süüa. I guess we're even xd
  • Eile oli koolis ühel noormehel seljakoti külge seotud 1x1x0,5 meetri suurune kõlar ning koolimaja vahetades ta lasi muusikat sealt

Aitäh, see you soon

















Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1 kuu ja kojusõit

Aasta alguse seminar ehk OWO